Hur skickar jag tillbaka en produkt?
När du köper en vara eller en tjänst över internet har du rätt att ångra köpet, om du gör det inom 14 dagar från att du får hem varan.
För
TV-och dataspel måste förpackningen fortfarande vara förseglad, detta
gäller även parfymer och liknande varor. Övriga produkter kan du öppna
för att kontrollera hur den fungerar, men du måste lämna tillbaka den i
oförändrat skick.
Om produkten är mer använd än vad som krävs för att kontrollera den kommer en värdeminskning att ske från det belopp som återbetalas. Om du ångrar köpet, får du själv betala returportot.
Enligt distansavtalslagen gäller inte ångerrätt för Code-via-email eller /DOWNLOAD-produkter eftersom det är en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.
Skicka tillbaka produkten till följande adress.
Spelbutiken Sweden AB
Box 1063
432 14 Varberg
Tyvärr går det enbart att skicka med Posten till denna adress, inte med Schenker, DHL eller dylikt.
OBS! Skicka med en referens till din beställning, så som ett Ordernummer eller Följesedel/Faktura, annars bearbetas inte din retur.
När retur inkommit, makuleras hela ärendet.
Innan du skickar tillbaka något, se till att du får ett kvitto från posten på din skickade leverans.
Packa returen väl för att undvika skador. Lägg till minst 10cm av skyddsmaterial för föremål som inte har kvar det ursprungliga packningsmaterialet. Spelbutiken är inte ansvariga för skador som uppkommer på grund av dålig eller otillräcklig paketering.
Inga returer kan accepteras som skall hämtas ut av säljaren på ett uthämtningsställe. Kunden är ansvarig för alla returer rörande leveranser som inte skickas direkt till säljaren.